Földmérő igazolványt korábban a Földmérési és Távérzékelési Intézethez, 2017. január 1-étől jogutódjához Budapest Főváros Kormányhivatala Földmérési, Távérzékelési és Földhivatali Főosztályához (a továbbiakban: FTFF) benyújtott igénylés alapján lehet beszerezni.
Az
igénylőlap az FTFF honlapjának
Letöltések/Űrlapok almenüjéből érhető el, melyet a kitöltés után a mellékletekkel együtt (fénykép, oklevél másolat, csekk szelvény/utalási bizonylat) postán vagy elektronikus úton szükséges megküldeni az FTFF részére. Az igénylőlap és átutalási postautalvány személyesen az FTFF-től is beszerezhető. melyet telefonos kérés alapján postai úton is elküldenek. A földmérő igazolvány díja átutalással is fizethető, Ebben az esetben szükséges a közlemény rovatban "310. földmérő igazolvány, valamint az igénylő neve" feltüntetése.
Az igénylők az igazolványok elkészültéről e-mailben értesítést kapnak.
Az igazolvány – a hatályos jogszabályok alapján – kizárólag személyesen vehető át az FTFF ügyfélszolgálatán (1149 Budapest, Bosnyák tér 5. Nyitva: munkanapokon 8:30-12:30), mivel az igazolványt a tulajdonosának laminálás előtt alá kell írnia.
A földmérő igazolvány igénylésével, kiadásával kapcsolatban
további információkat itt talál. A honlapon az aktuális
földmérő igazolványok nyilvános listája is megtekinthető.
A földmérő igazolvány kiadásának feltételeit a földmérési és térképészeti tevékenységről szóló
2012. évi XLVI. törvén, valamint a földmérési és térképészeti tevékenység végzéséhez szükséges szakképzettségről szóló
19/2013. (III. 21.) VM rendelet, és a földmérő igazolványról, az ingatlanrendező földmérő minősítésről, valamint a földmérési szakfelügyelői feladatokról szóló
52/2014. (IV.29.) VM rendeletszabályozza.