A földügyi szakigazgatás hivatalos honlapja
 
Akadálymentesített változat
Advertisement

Főmenü

Címlap
Küldetés és jövőkép
TakarNet tájékoztató
Földhivatal Online
Advertisement
Földhasználat bejelentés változ...
2013. február 27.
2013. február 27-vel változtak a földhasználati bejelentésre vonatkozó szabályok. A legfontosabb változás, hogy a földhasználati nyilvántartási eljárás mentes az igazgatási szolgáltatási díj- és illetékfizetési kötelezettség alól. A változás azt jelenti, hogy annak a földhasználónak, aki 2013. február 27-e után nyújtja be a földhasználati bejelentését a földhivatalhoz, az igazgatási szolgáltatási díjat már nem kell megfizetnie, illetve annak a földhasználónak, aki 2013. január 1-je után és a fenti idõpontot megelõzõen tette meg a bejelentést és a díjat is megfizette, a díjat hivatalból 90 napon belül a kormányhivatal visszatéríti.
A másik fontos változás, hogy a közös tulajdonban álló termõföldek használatára vonatkozó szabályokat nem kell alkalmazni a zártkerti fekvésû ingatlanok, illetve a halastó mûvelési ágban nyilvántartott területek esetében.
Az új szabályok szerint a bejelentési kötelezettségének 2013. április 30-ig kell eleget tennie annak a földhasználónak, aki 2012. december 31-ig – a földrészletek számától függetlenül – az egy hektár vagy annál kisebb nagyságú föld használatát már megkzedte. Ha a használat megkezdésére 2013. január 1-jét követõen került sor, úgy a használat bejelentésének határideje az általános szabály szerint a használat megkezdésétõl számított 30 nap.
A családi gazdaságok speciális helyzetére és önálló nyilvántartására tekintettel mind a termõföldrõl szóló 1994. évi LV. törvénybõl, mind a földhasználati nyilvántartás részletes szabályairól szóló 356/2007. (XII.23.) Korm. rendeletbõl hatályon kívül helyezésre kerültek az erre vonatkozó rendelkezések.
A változásoknak megfelelõen módosításra kerültek a formanyomtatványok is, amelyek a Nyomtatványok menüpontból a Földhasználat, földvédelem rész alatt letölthetõk.
 
Budakörnyéki Földhivatal
2013. február 15.

A Budakörnyéki Járási Földhivatal korábbi székhelyérõl (1036 Budapest, Lajos u. 160-162.) ideiglenesen a megyei földhivatal Sas u. 19. szám alatti székhelyére költözött. Az ügyfélfogadás rendje 2013. február 11-tõl a következõ. A Budakörnyéki Járási Földhivatal ideiglenes székhelyén 1051 Budapest, Sas u. 19. szám (telefon: 269-4550) alatt elérhetõ földhivatali szolgáltatások (hétfõn és szerdán 8.30-16.00 óráig, pénteken 8.30-12.00 óráig): betekintés az ingatlan-nyilvántartásba, hiteles térképmásolat kiadás, földmérési adatszolgáltatás, iratbetekintés, iratmásolat megrendelése. A Lurdy-Házban (1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14., telefon: 476-3032) üzemelõ  ügyfélszolgálaton elérhetõ földhivatali szolgáltatások (hétfõtõl csütörtökig 8.30-15.45 óráig, pénteken 8.30-12.00 óráig): hiteles tulajdoni lap másolat kiadás, földhasználati lap másolat kiadás, nem hitelesített térképmásolat kiadás, iratbeadás.
Tájékoztatjuk továbbá a tisztelt ügyfeleket, hogy a Budakörnyéki Járási Földhivatal elköltözése nem jelenti a hivatal postai címének megváltozását. Az elõzõekre tekintettel kérjük, hogy a Budakörnyéki Járási Földhivatal részére címzett minden postai küldeményt továbbra is a 1036 Budapest, Lajos u. 160-162. szám alá küldjenek.

 
Termõföld bejelentése
2013. február 07.

2013. január elsejével változott a földhasználati kötelezettség bejelentése, miszerint a földhasználónak - aki lehet maga a földrészlet tulajdonosa is - a területnagyságtól függetlenül minden termõföld, valamint mezõ- és erdõgazdasági mûvelés alatt álló belterületi föld és zártkert használatát be kell jelentenie, kivéve az erdõ mûvelési ágú terület használatát. A földhasználónak a használat megkezdésétõl számított 30 napon belül kell a földhasználatát bejelenteni a földhivatalhoz az erre szolgáló földhasználati bejelentési adatlap formanyomtatvány kitöltésével.
A földhasználati bejelentés a hatályos rendelkezések alapján 6000, illetve 12.000 Ft igazgatási szolgáltatási díj megfizetése mellett történhet. A Kormány tervezi a törvény olyan irányú módosítását, miszerint a földhasználati bejelentésekkel kapcsolatos minden eljárás 2013. január 1-jével visszamenõleg díj-, és illetékmentes eljárás lesz.
A kötelezõ bejelentésének az a célja, hogy ki lehessen egyértelmûen mutatni, miszerint egy személy, illetve gazdálkodó szervezet az országban mekkora területet használ, és milyen jogcímen.
Részletes tájékoztató itt olvasható.

 
OKJ szakképzések
2013. február 06.

Középfokú földmérõ, térképész és térinformatikai OKJ szakképzési lehetõségek érhetõk el a felnõttképzésben, nevezetesen digitálistérkép-kezelõ (OKJ szám: 54 581 01 0100 51 01), és ingatlan-nyilvántartási ügyintézõ (OKJ szám: 54 581 01 0100 52 02) szakokon. A szakképzések országos koordinációját a Nemzeti Agrárszaktanácsadási, Képzési és Vidékfejlesztési Intézet, Budapest végzi. A képzésekrõl további részletes információ itt található.

 
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

További hírek...

EULIS földügyi adatszolgáltatás...
2007. május 15.

Az EULIS célja annak biztosítása, hogy az európai földügyi-és ingatlan információk egyszerûen és az egész világon elérhetõk legyenek, ezzel erõsítve az egységes európai ingatlanpiacot. Bár az új szolgáltatatás elõnyeit alapvetõen az európai polgárok érzik majd, a megcélzott felhasználói azok a szakmai terjesztõk, akiknek segítségével a polgárok az ingatlanokkal kapcsolatos ügyeiket intézik, úgymint jogászok, ingatlan-átruházásra szakosodott ügyvédek-és közjegyzõk, valamint szolgáltatók, úgymint hitelezõk és ingatlanügynökök.

Tovább...
 
INSPIRE: jobb minõségû téradato...
2007. február 15.

INSPIRE: területi információs infrastruktúra, jobb minõségi térinformatikai adatok

Harmadik, utolsó olvasatban fogadta el az Európai Parlament az INSPIRE nevû térinformációs projektet létrehozó jogszabályt, miután arról sikerült megegyezni a tagállamok képviselõivel. Az INSPIRE a tagállamok meglévõ környezeti adatait tenné összehasonlíthatóbbá és világosabbá, s így uniós EU-szinten is értelmezhetõvé. A javaslat kiterjed a környezet állapotának (többek között a levegõ, a talaj és a természeti táj) ellenõrzéséhez szükséges információkra is.

Tovább...
 
E-kormányzás és földügy
2006. október 10.

Az e-kormányzáshoz, e-szolgáltatásokhoz megfelelõ, mûködõ intézmény hálózat szükséges. A ma elfogadott szakmai irányzat az integrált irányítás, mely azt jelenti, hogy lehetõleg egy intézmény hálózat koordinálja az e- kormányzást és szolgáltatásait. Néhány példa, tapasztalat mutatja, hogy azokban az országokban, ahol az elektronikus kormányzás kiépítése, mûködése elõrehaladott állapotban van, a Kataszter, Térképészeti Hatóság, vagy az Egységes Ingatlan-nyilvántartás intézményi hálózata felelõs, hogy koordinálja, mûködtesse az e-kormányzást, adminisztrációt és szolgáltatást.

Tovább...
 
Földhivatalok a parlagfû ellen
2006. szeptember 28.

Az allergiás megbetegedésben szenvedõknek hazánkban jelenleg a parlagfû (ambrosia artemisiifolia) okozza a legerõteljesebb tüneteket. Évrõl évre egyre több ember lesz érzékeny ennek a növénynek a pollenjére, mely súlyos esetben nem csak allergiát, hanem asztmát is okozhat.

Tovább...
 
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

További cikkek...


Advertisement
Advertisement

Társoldalak

Kormányportál
KTM
Agrárminisztérium
Nemzeti Földügyi Központ
Lechner Tudásközpont
MePAR
GNSSNET
Nemzeti INSPIRE Geoportál
HM hatósági térképészet

Advertisement


   
Felhasználási feltételekImpresszumKapcsolatÜgyfélszolgálatMobil verzióTechnikai információkGYIK
   
© 2007-2019 AM FTF