Földhasználat bejelentés változ... |
2013. február 27. |
2013. február 27-vel változtak a földhasználati bejelentésre vonatkozó szabályok. A legfontosabb változás, hogy a földhasználati nyilvántartási eljárás mentes az igazgatási szolgáltatási díj- és illetékfizetési kötelezettség alól. A változás azt jelenti, hogy annak a földhasználónak, aki 2013. február 27-e után nyújtja be a földhasználati bejelentését a földhivatalhoz, az igazgatási szolgáltatási díjat már nem kell megfizetnie, illetve annak a földhasználónak, aki 2013. január 1-je után és a fenti idõpontot megelõzõen tette meg a bejelentést és a díjat is megfizette, a díjat hivatalból 90 napon belül a kormányhivatal visszatéríti. A másik fontos változás, hogy a közös tulajdonban álló termõföldek használatára vonatkozó szabályokat nem kell alkalmazni a zártkerti fekvésû ingatlanok, illetve a halastó mûvelési ágban nyilvántartott területek esetében. Az új szabályok szerint a bejelentési kötelezettségének 2013. április 30-ig kell eleget tennie annak a földhasználónak, aki 2012. december 31-ig – a földrészletek számától függetlenül – az egy hektár vagy annál kisebb nagyságú föld használatát már megkzedte. Ha a használat megkezdésére 2013. január 1-jét követõen került sor, úgy a használat bejelentésének határideje az általános szabály szerint a használat megkezdésétõl számított 30 nap. A családi gazdaságok speciális helyzetére és önálló nyilvántartására tekintettel mind a termõföldrõl szóló 1994. évi LV. törvénybõl, mind a földhasználati nyilvántartás részletes szabályairól szóló 356/2007. (XII.23.) Korm. rendeletbõl hatályon kívül helyezésre kerültek az erre vonatkozó rendelkezések. A változásoknak megfelelõen módosításra kerültek a formanyomtatványok is, amelyek a Nyomtatványok menüpontból a Földhasználat, földvédelem rész alatt letölthetõk. |
|
2013. február 15. |
A Budakörnyéki Járási Földhivatal korábbi székhelyérõl (1036 Budapest, Lajos u. 160-162.) ideiglenesen a megyei földhivatal Sas u. 19. szám alatti székhelyére költözött. Az ügyfélfogadás rendje 2013. február 11-tõl a következõ. A Budakörnyéki Járási Földhivatal ideiglenes székhelyén 1051 Budapest, Sas u. 19. szám (telefon: 269-4550) alatt elérhetõ földhivatali szolgáltatások (hétfõn és szerdán 8.30-16.00 óráig, pénteken 8.30-12.00 óráig): betekintés az ingatlan-nyilvántartásba, hiteles térképmásolat kiadás, földmérési adatszolgáltatás, iratbetekintés, iratmásolat megrendelése. A Lurdy-Házban (1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14., telefon: 476-3032) üzemelõ ügyfélszolgálaton elérhetõ földhivatali szolgáltatások (hétfõtõl csütörtökig 8.30-15.45 óráig, pénteken 8.30-12.00 óráig): hiteles tulajdoni lap másolat kiadás, földhasználati lap másolat kiadás, nem hitelesített térképmásolat kiadás, iratbeadás. Tájékoztatjuk továbbá a tisztelt ügyfeleket, hogy a Budakörnyéki Járási Földhivatal elköltözése nem jelenti a hivatal postai címének megváltozását. Az elõzõekre tekintettel kérjük, hogy a Budakörnyéki Járási Földhivatal részére címzett minden postai küldeményt továbbra is a 1036 Budapest, Lajos u. 160-162. szám alá küldjenek. |
|
2013. február 07. |
2013. január elsejével változott a földhasználati kötelezettség bejelentése, miszerint a földhasználónak - aki lehet maga a földrészlet tulajdonosa is - a területnagyságtól függetlenül minden termõföld, valamint mezõ- és erdõgazdasági mûvelés alatt álló belterületi föld és zártkert használatát be kell jelentenie, kivéve az erdõ mûvelési ágú terület használatát. A földhasználónak a használat megkezdésétõl számított 30 napon belül kell a földhasználatát bejelenteni a földhivatalhoz az erre szolgáló földhasználati bejelentési adatlap formanyomtatvány kitöltésével. A földhasználati bejelentés a hatályos rendelkezések alapján 6000, illetve 12.000 Ft igazgatási szolgáltatási díj megfizetése mellett történhet. A Kormány tervezi a törvény olyan irányú módosítását, miszerint a földhasználati bejelentésekkel kapcsolatos minden eljárás 2013. január 1-jével visszamenõleg díj-, és illetékmentes eljárás lesz. A kötelezõ bejelentésének az a célja, hogy ki lehessen egyértelmûen mutatni, miszerint egy személy, illetve gazdálkodó szervezet az országban mekkora területet használ, és milyen jogcímen. Részletes tájékoztató itt olvasható. |
|
2013. február 06. |
Középfokú földmérõ, térképész és térinformatikai OKJ szakképzési lehetõségek érhetõk el a felnõttképzésben, nevezetesen digitálistérkép-kezelõ (OKJ szám: 54 581 01 0100 51 01), és ingatlan-nyilvántartási ügyintézõ (OKJ szám: 54 581 01 0100 52 02) szakokon. A szakképzések országos koordinációját a Nemzeti Agrárszaktanácsadási, Képzési és Vidékfejlesztési Intézet, Budapest végzi. A képzésekrõl további részletes információ itt található. |
|
| | << Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>
| |
További hírek... |
EULIS földügyi adatszolgáltatás... |
2007. május 15. |
Az EULIS célja annak biztosítása, hogy az európai földügyi-és ingatlan információk egyszerûen és az egész világon elérhetõk legyenek, ezzel erõsítve az egységes európai ingatlanpiacot. Bár az új szolgáltatatás elõnyeit alapvetõen az európai polgárok érzik majd, a megcélzott felhasználói azok a szakmai terjesztõk, akiknek segítségével a polgárok az ingatlanokkal kapcsolatos ügyeiket intézik, úgymint jogászok, ingatlan-átruházásra szakosodott ügyvédek-és közjegyzõk, valamint szolgáltatók, úgymint hitelezõk és ingatlanügynökök. |
Tovább...
|
|
INSPIRE: jobb minõségû téradato... |
2007. február 15. |
INSPIRE: területi információs infrastruktúra, jobb minõségi térinformatikai adatok Harmadik, utolsó olvasatban fogadta el az Európai Parlament az INSPIRE nevû térinformációs projektet létrehozó jogszabályt, miután arról sikerült megegyezni a tagállamok képviselõivel. Az INSPIRE a tagállamok meglévõ környezeti adatait tenné összehasonlíthatóbbá és világosabbá, s így uniós EU-szinten is értelmezhetõvé. A javaslat kiterjed a környezet állapotának (többek között a levegõ, a talaj és a természeti táj) ellenõrzéséhez szükséges információkra is. |
Tovább...
|
|
2006. október 10. |
Az e-kormányzáshoz, e-szolgáltatásokhoz megfelelõ, mûködõ intézmény hálózat szükséges. A ma elfogadott szakmai irányzat az integrált irányítás, mely azt jelenti, hogy lehetõleg egy intézmény hálózat koordinálja az e- kormányzást és szolgáltatásait. Néhány példa, tapasztalat mutatja, hogy azokban az országokban, ahol az elektronikus kormányzás kiépítése, mûködése elõrehaladott állapotban van, a Kataszter, Térképészeti Hatóság, vagy az Egységes Ingatlan-nyilvántartás intézményi hálózata felelõs, hogy koordinálja, mûködtesse az e-kormányzást, adminisztrációt és szolgáltatást. |
Tovább...
|
|
Földhivatalok a parlagfû ellen |
2006. szeptember 28. |
Az allergiás megbetegedésben szenvedõknek hazánkban jelenleg a parlagfû (ambrosia artemisiifolia) okozza a legerõteljesebb tüneteket. Évrõl évre egyre több ember lesz érzékeny ennek a növénynek a pollenjére, mely súlyos esetben nem csak allergiát, hanem asztmát is okozhat. |
Tovább...
|
|
| | << Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>
| |
További cikkek... |